Ter Harmsel looptherapie Behandeling etalagebenen voor Staphorst, Rouveen, Ruinerwold en omstreken!

Wanneer kies je voor looptherapie?
Looptherapie, ook wel claudicatio intermittens behandeling genoemd, helpt als je last van etalagebenen hebt. Je benen voelen dan tijdens het (trap)lopen of fietsen pijnlijk en vermoeid aan. De klachten verdwijnen pas weer als je een tijdje stil staat, zoals je ook voor een etalage doet. Vandaar de naam etalagebenen. Koude voeten, verdikte teennagels en minder snel herstellende wondjes zijn ook symptomen. De oorzaak voor deze klachten? Vernauwing van de slagaderen door aderverkalking.

Fysio ter Harmsel

Wat zijn klachten die om looptherapie vragen?

• Verkrampte benen
  • Vermoeide benen
  • Koude voeten
  • Verdikte teennagels
  • Niet genezende wondjes aan voet of onderbeen

Waarom is looptherapie van waarde?

Wie geen behandeling voor etalagebenen ondergaat, loopt het risico in het ziekenhuis te belanden. Een operatie is niet nodig, maar ingrepen als dotteren of een bypass wel. Besef dit terdege als je rookt, ongezond leeft, erfelijk belast bent, aan suikerziekte lijdt of een verhoogde cholesterol of bloeddruk hebt.

Hoe werkt looptherapie precies?

Bij looptherapie verbeter je onder begeleiding van een fysiotherapeut de doorbloeding, de coördinatie en het uithoudingsvermogen in jouw benen. Training die de pompfunctie van je hart en longen vergroot, draagt daar ook aan bij. Naast aandacht voor je fysieke gesteldheid, besteden we ook aandacht aan jouw leefstijl. Stoppen met roken, gezonder eten, medicatiegebruik; we staan er allemaal bij stil.

Wie zijn jouw looptherapeuten bij Ter Harmsel?

Bert Blankestijn
‘Plezier is onbekommerd bewegen’
Hoe kunnen we jou vrij laten bewegen?
Bel ons: 0522 - 29 19 50
App ons: 0522 - 29 19 50
Mail ons: info@fysioterharmsel.nl
Bezoek ons: J.C. van Andelweg 2
7951 DT Staphorst
(Medisch Centrum Staphorst)
Volg ons:
Maandag: 07:30 - 21:00
Dinsdag: 07:30 - 21:00
Woensdag: 07:30 - 21:00
Donderdag: 07:30 - 21:00
Vrijdag: 07:30 - 17:30
Zaterdag: 08:00 - 12:00

Wij zijn van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 08.30 en 17.00 uur.

Aangesloten bij:
Onze partners:
Sportverenigingen waarmee we samenwerken: