Ter Harmsel echografie Echografie voor Staphorst, Rouveen, Ruinerwold en omstreken!

Wanneer kies je voor echografie?
Kan een fysiotherapeut echo’s maken? Het antwoord op die vraag is ja! Bij Ter Harmsel zijn diverse therapeuten speciaal geschoold in het maken van echo's. Echografie is voor ons namelijk dé manier om diagnostische informatie te verkrijgen van het bewegingsapparaat. Met name aandoeningen als peesontstekingen, slijmbeursontstekingen, scheurtjes, breukjes, verkalkingen en slijtage kunnen we met een echo haarscherp in beeld brengen.

Fysio ter Harmsel echografie

Wat zijn klachten die om echografie vragen?

• Pees- en spierscheuren
  • Slijmbeursontsteking
  • Hielspoor
  • Kalk in een pees
  • Peesirritatie
  • Carpaal tunnel syndroom
  • Vochtophopingen
  • Meniscusletsel

Waarom is echografie van waarde?

Met echografie brengen we jouw klacht letterlijk in beeld. Een ideale manier om te checken of de gestelde diagnose op basis van lichamelijk onderzoek de juiste is of dat er toch iets anders aan de hand blijkt. Zo kunnen we precies inschatten of jij fysiotherapie of bewegingsexpertise van ons nodig hebt en welke behandeling voor jou het grootste effect heeft. We zien met echografie namelijk heel nauwkeurig de plaats van jouw aandoening. Dat is van grote waarde bij bijvoorbeeld schockwavebehandeling of PNE. Maar het kan ook zijn dat een verwijzing naar je huisarts of een sportarts voor jou de beste remedie is.

Hoe werkt echografie precies?

Echografie maakt met behulp van geluidsgolven onderhuids weefsel zichtbaar op een beeldscherm. Bijvoorbeeld spier- en peesweefsel of meniscus. Het onderzoek is snel, makkelijk en pijnloos en je kunt meteen meekijken op het scherm. Ten opzichte van een MRI-scan en röntgenfoto heeft echografie een groot voordeel: je hoeft niet stil te liggen of zitten, maar kunt actief bewegen tijdens de echo van bijvoorbeeld je voet, enkel, knie, lies, of schouder. Daardoor kunnen we in veel gevallen een betere diagnose stellen.

Wie zijn jouw behandelaars bij Ter Harmsel?

Wim ter Harmsel
    Tim Blok
    Bert Blankestijn
‘Plezier is onbekommerd bewegen’
Hoe kunnen we jou vrij laten bewegen?
Bel ons: 0522 - 29 19 50
App ons: 0522 - 29 19 50
Mail ons: info@fysioterharmsel.nl
Bezoek ons: J.C. van Andelweg 2
7951 DT Staphorst
(Medisch Centrum Staphorst)
Volg ons:
Maandag: 07:30 - 21:00
Dinsdag: 07:30 - 21:00
Woensdag: 07:30 - 21:00
Donderdag: 07:30 - 21:00
Vrijdag: 07:30 - 17:30
Zaterdag: 08:00 - 12:00

Wij zijn van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 08.30 en 17.00 uur.

Aangesloten bij:
Onze partners:
Sportverenigingen waarmee we samenwerken: