Chronisch fit

Chronisch fit is een medische trainingsgroep waarin deelnemers met allerlei chronische klachten of multipathologie aan deel kunnen nemen. Te denken valt aan mensen met hartfalen, MS, Parkinson, statis na CVA, vermoeidheidssyndromen of reumatische aandoeningen. Zeker bij deze categorie mensen is begeleiding van een deskundig fysiotherapeut van groot belang. Samen met de fysiotherapeut werkt u stapsgewijs aan uw gezondheid rekening houdend met uw chronische aandoening.

Voor wie?

Mensen met chronische ziekten of multipahtologie (hartfalen, MS, Parkinson, COPD, CVA, vermoeidheidsziektes of reumatische aandoeningen). Door de complexiteit van de aandoening is een intake voorafgaand aan de training noodzakelijk.

Intake

Bij de intake wordt uw lichamelijke conditie in kaart gebracht en bespreekt de fysiotherapeut samen met u de mogelijkheden en de beperkingen. Samen stelt u de doelen op en de fysiotherapeut vertaalt dit in een trainingskaart. U maakt een ronde door de oefenzaal om de apparatuur te leren kennen.
Mensen die vanuit de fysiotherapie doorstromen in de Chronisch fitgroep hoeven geen intake te doen.

Training

Tijdens de training werkt u aan uw gezondheid met respect voor uw chronische aandoening. Zaken als coordinatie, balans,stabiliteit, spierkracht en conditie zullen veel aandacht krijgen. U traint op uw eigen niveau aan uw eigen, voorafgestelde doelen. De fysiotherapeut houdt uw vorderingen goed in de gaten en stelt uw doelen en kaart bij indien dat nodig is.

Ook met chronische klachten is het dus mogelijk om bij ons te trainen. Geef u vandaag nog en wordt ook fitter!