Shockwave

Behoort u ook tot de talloze mensen die lijden aan chronische pijn en al alles hebben geprobeerd om hiervan verlost te worden? En keerde de pijn telkens weer terug en soms erger dan voorheen? Grote kans dat wij voor u de oplossing hebben. Diverse wetenschappelijke studies hebben namelijk aangetoond dat shockwave therapie erg goede resultaten geeft.

Chronische pijn wordt vaak veroorzaakt door langdurige ontstekingen of verkalkingen van een pees, spier of slijmbeurs. Ook verkrampte spieren of spierknopen (trigger points) kunnen veel pijn veroorzaken.

Extracorporal shockwave therapie (ESWT) wordt beschouwd als een van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente pijnbehandelingen van het bewegingsapparaat.

In tegenstelling tot conventionele behandelmethodieken kan bij shockwave therapie de oorzaak van de pijn rechtstreeks bij de bron worden bestreden. Zonder medicatie of operatie. Succesvolle resultaten worden reeds bereikt naar enkele behandelingen.

Indicaties

• schouderpijn met beperkte beweeglijkheid
  • verkalkingen in pezen
  • chronische elleboogpijn (tennis-of golferselleboog)
  • pijn net onder de knieschijf (jumpersknee)
  • pijn aan de achillespees
  • hielpijn (hielspoor)
  • andere vormen van peesontsteking

Wat is het voordeel van shockwave?

• kortdurende behandeling
  • geen medicatie of operatie
  • pijnvermindering en verbetering beweeglijkheid binnen enkele behandelingen
  • nauwelijks bijwerkingen (soms kan na de behandeling iets zwelling of roodheid ontstaan)
  • behandeling van de oorzaak in plaats van de symptomen

Kan shockwave zomaar worden toegepast?

Wij passen shockwave alleen maar toe nadat we echografisch onderzoek hebben gedaan. De combinatie van echografie met shockwave is dan ook uniek. Het stelt ons in staat een goede diagnose te stellen en altijd precies op de goede plek te behandelen.

Hoe werkt shockwave precies?

De fysiotherapeut localiseert, nadat hij echografisch onderzoek heeft verricht, het pijngebied en tekent deze af. Aan de hand van de aard en localisatie van het letsel stelt de therapeut het letsel bloot aan korte shockwavepulsen. U hoort een duidelijk tikken en voelt korte schokjes in uw lichaam.

De akoustische pulsen verbeteren de stofwisseling en bloedcirculatie in het pijngebied. Daarmee wordt het aanwezige herstelmechanisme van het lichaam geactiveerd.

Voor Shockwave kunt u terecht bij:

W ter Harmsel

G. Huiting